Üretmek ve Reklam, Üretim ve Tanıtım

Günümüzde üretilen her meta, fikir, kültür mutlaka reklama ihtiyaç duyuyor. Burada reklam kelimesini "haberdar etme" anlamında kullanacağız. Reklamı kapitalist bir düzen parçası olarak görme durumunu ise geçtiğimiz yüzyılın tozlu raflarında bırakacağız.

Örnek verecek olursak, bir blog yayını yada bir kitap basmanın sonraki aşaması tanıtımdır.  Sosyal medyanın insanlar arasındaki iletişimin büyük bir kısmını hakim aldığı bu zamanda sosyal iletişim araçlarının çoğunu kullanmak elzem olmuştur. Popüler kültürün sığ ve günlük saçmalıklarının ön planda olmasını, güzel üretimlerin tanıtımını yaparak yenebiliriz.

Toplumsal ve bireysel tutumların hızla değiştiği, uzak ve yakın modern çağın ucundan tutulmuş bilinçsiz dedikodu sosyalliğinin belirli bir kaliteye kavuşması için üretimin katagori yapılarak tanıtımı şarttır. Üretim yapılan mecraların ise antikapitalist baskılara eski yıllarda ki kadar çok maruz kalmadığını görüyoruz. Daha çok eski sosyalist toplulıkların diğer özgür düşüncelere baskı kurduğu gözleniyor. Bu durumun doğu toplumlarında geçici olacağını düşünüyorum. Çin toplumu ve yönetim tarzındaki yeni atılımlar da bu durumu destekler niteliktedir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar